Ieder mens en elke situatie is anders. Om die reden werk ik altijd volgens een op maat gemaakt plan. Ik bezoek cliënten in hun eigen vertrouwde en veilige omgeving. Afspraken kunnen zowel overdag als in de avonduren worden gemaakt. Naast de afspraken ben ik tijdens een coachingstraject zowel telefonisch als via de email bereikbaar.
Nadat je contact hebt opgenomen begin ik altijd met een kennismakingsgesprek van ongeveer 30 minuten. We maken kennis met elkaar en tijdens het gesprek kan ik inschatten of ik je kan helpen. Het is uiteraard belangrijk dat het tussen ons klikt. Als we samen besluiten verder te gaan, dan maken we een afspraak voor een intakegesprek.
Tijdens het intakegesprek is het de bedoeling dat er een goed beeld van jouw situatie ontstaat. We gaan samen om tafel zitten. Ik luister naar jouw wensen, waarbij het vooral gaat om wat jij graag zou willen bereiken. Uiteraard wil jij ook weten hoe ik werk. Dit gesprek duurt circa 90 minuten.
De informatie uit het intakegesprek gebruik ik om het plan van aanpak te maken. Hierin wordt aangegeven wat het doel is van mijn coaching, hoe het coachingstraject er uitziet en wat de verplichtingen en de kosten zijn. We bespreken het plan en ondertekenen een overeenkomst.
We maken samen een budgetplan. In dit plan staan, naast de doelen die je wilt bereiken, de maand- en de jaarbegroting. Nadat we het budgetplan hebben gemaakt, ga je er mee aan de slag. We bespreken besparingsopties en wellicht kun je de inkomsten verhogen door bijvoorbeeld het aanvragen van een toelage. Als er al schulden of betalingsachterstanden zijn , adviseer ik je hoe je dat het beste kunt aanpakken.
Omdat een goede administratie een voorwaarde is om overzicht op je financiën te hebben en houden gaan we samen kijken hoe je dat het beste kunt organiseren.
Gedurende het hele coachingstraject zal ik veel aandacht schenken aan financiële bewustwording en kennis. Kennis is belangrijk, maar bewustwording en je eigen gedrag zijn nog veel belangrijker. Als je bewust met je geld omgaat is het risico op problemen een stuk kleiner.
Aan het einde van het coachingstraject voeren we een evaluatiegesprek om te kijken hoe het gegaan is en welke resultaten er behaald zijn.
Mijn steun aan jou stopt niet na het evaluatiegesprek. Gedurende 4 maanden na het evaluatiegesprek kun je eventuele vragen telefonisch of via de email gratis aan me stellen. Na deze periode, maak ik standaard een afspraak met je voor een nazorggesprek van circa 1 uur om te kijken hoe het gaat. Verdere nazorg bespreken we tijdens dit gesprek. Je kunt ook een abonnement afsluiten voor telefonische – of email coaching. vvvvvv